شهروز سمیعی طراح سایت-شهروز سمیعی برنامه نویس سایتشهروز سمیعی طراح سایت-شهروز سمیعی برنامه نویس سایت-سئو سایت
برنامه نویسی

قیمت وب سایت

قیمت وب سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد . از مهمترین عوامل موثر در قیمت وب سایت انتخاب نوع اجرا آن یعنی میخواهید با CMS هایی که برای طراحی سایت است کار انجام شود مانند وردپرس ویا اینکه میخواهید وب سایت بصورت اختصاصی طراحی و اجرا شود .

قیمت وب سایت

قیمت وب سایت

قیمت وب سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد . ابتدا باید انتخاب کنید که میخواهید وب سایت داینامیک داشته باشید یا استاتیک .

در وب سایت های داینامیک شما میتوانید قسمتهای مختلفی از وب سایت را کنترل کنید یعنی میتوانید عملیانهای اضافه ، تغییر و حذف را در قسمتهای مختلف وب سایت اجرا کنید ولی در وب سایت های استاتیک شما نمی توانید اطلاعات را تغییر دهید یعنی کنترل پنلی برای کاربر درنظر گرفته نمیشود که بتواند اطلاعات را تغییر دهد .

در حالت داینامیک قیمت وب سایت نسبت به استاتیک افزایش پیدا میکند زیرا کار بیشتری میبایست بروی سایت انجام شود .

یکی دیگر از عواملی که در قیمت وب سایت تاثیر خیلی زیادی دارد نوع تکنیک بکار رفته برای اجرای وب سایت است . یعنی میخواهید از CMS های آماده ، مثلا وردپرس و جملا استفاده کنید یا میخواهید وب سایت کاملا اختصاصی و با سلیقه شما پیش رود .

با توجه به اینکه در وردپرس ، اجرای وب سایت بسیار راحت است و خود شخص میتواند با یک آموزش 3 ساعته سایت راه اندازی کند ، قیمت اجرا وب سایت وردپرسی بسیار پایین است . در این حالت وب سایت بین 500 هزار تومان تا 5 میلیون تومان اجرا میشود که به نظر من بیشتر از این مبلغ ارزش سرمایه گذاری برای وب سایت های وردپرسی وجود ندارد و بهتر است برای اجرای وب سایت های سازمانی و حرفه ایی از طراحی و برنامه نویسی وب سایت های اختصاصی استفاده کرد .

آیا استفاده از CMS های ایجاد وب سایت برای سازمان من مناسب است ؟

در وب سایت هایی که به صورت اختصاصی طراحی و اجرا میشود ، قیمت کاملا بیشتر است و با توجه به تکنولوژی استفاده شده و امکانات خواسته شده قیمت تغییر میکند . بطور متوسط یک وب سایت داینامیک تک زبانه با استفاده از تکنولوژی asp.net core و sql server از قیمت 25 میلیون تومان شروع میشود و انتهای قیمت آن بستگی امکانات آن وب سایت دارد .

تکنولوژی استفاده شده ( asp.net core ) بسیار جدید است و مزیت های بسیار زیادی دارد که میتوان به سرعت بالا در اجرای وب سایت ها با دیتای بالا اشاره کرد ، امنیت بسیار بالا و توسعه پذیر بودن آن نام برد . البته امکاناتی زیاد دیگری نیز وجود دارد که اهمیت استفاده از این تکنولوژی را برای صاحبان کسب و کار زیاد میکند . 

در واقع اگر میخواهید صرفا یک وب سایت شخصی داشته باشید که اهمیت زیادی هم برای شما ندارد و یا اهمیت وب سایت در کسب کار شما زیاد نیست و میخواهید بصورت سنتی محصول خودتان را معرفی کنید وب سایت اجرا شده با وردپرس برای شما مناسب است . ولی اگر وجود وب سایت برای شما اهمیت زیادی دارد و آینده کسب و کار شما به دیجیتال مارکتینگ بستگی دارد بهتر است در انتخاب تکنولوژی دقت بیشتری کنید و تکنولوژی انتخاب کنید که در توسعه آن در آینده دچار مشکل نشوید .

درست است که قیمت بیشتری را برای وب سایت خود پرداخت میکند ولی دنیا در حال پیشرفت است و تکنولوژی های قدیمی از بین رفتنی است و اطمینان داشته باشید که اگر در این مورد آینده نگری نداشته باشید مجددا باید وب سایت خود را از نو طراحی و اجرا کنید .

آموزش خرید بلیط سینما آنلاین با استفاده از asp.netcore

آموزش خرید بلیط سینما آنلاین با استفاده از asp.netcore

انتقال دیتابیس آماده به پروژه

انتقال دیتابیس آماده به پروژه

;