شهروز سمیعی طراح سایت-شهروز سمیعی برنامه نویس سایتشهروز سمیعی طراح سایت-شهروز سمیعی برنامه نویس سایت-سئو سایت
برنامه نویسی

لزوم طراحی و برنامه نویسی وب سایت اختصاصی

CMS های زیادی جهت راه اندازی وب سایت بدون نیاز به دانش برنامه نویسی و طراحی وب سایت وجو دارد . آیا استفاده از این CMS ها برای سازمان شما مفید است ؟

لزوم طراحی و برنامه نویسی وب سایت اختصاصی

لزوم طراحی و برنامه نویسی وب سایت اختصاصی

تکنولوژیهای زیادی جهت راه اندازی وب سایت بدون نیاز به دانش برنامه نویسی و طراحی وب سایت وجود دارد . از معروف ترین CMS ها میتوان به وردپرس و جملا و دات نت نیوک اشاره کرد .
در گذشته های دور مثلا حدود ۱۵ سال پیش وقتی شما به عنوان طراح سایت شروع به فعالیت میکردید صرفا فقط یک طراح نبودید زیرا فقط طراحی سایت کار شما رو کامل نمیکرد پس میبایست کلی برنامه یاد میگرفتید از طراحی اولیه وب سایت تا اجرا و برنامه نویسی و بانک اطلاعاتی و کار بروی سرور و بسیاری موارد دیگر که کار شما را تکمیل میکرد و در نهایت شما به یک شخص حرفه ایی fullstack developer تبدیل میشدید .

این آموزش ها و تجربیات سالیان زیادی طول میکشید ولی شما با تمامی ایرادات و مشکلات احتمالی حین اجرا و طراحی سایت آشنایی پیدا میکردید .

حال سئوال اینجاست که امروزه با وجود CMS هایی که وجود دارد و یک وب سایت را به راحتی در یک روز برای ما ایجاد میکند چرا باید از ابتدا یک وب سایت را طراحی و اجرا کرد ؟

دقیقا نکته همین جا است . تجربه و مهارتی که یک fullstack کار حرفه ای دارد ، با شخصی که فقط بلد است از CMS استفاده کند .

وب سایت شما با استفاده از CMS در یک روز ساخته میشود ولی اگر بخواهید فراتر از این حرکت کنید چه ؟ اگر بخواهید امکانات جدیدی اضافه کنید چه ؟ اگر مشکل در کد بوجود آید چگونه آنرا برطرف کنیم ؟ آیا شما به عنوان شخصی که میخواهد کار مشتری را انجام دهد باید منتظر بمانید تا آن تکنولوژی به CMS اضافه شود یا خود شما دست به کد میشوید .

اینها مقدار اندکی از مشکلاتی است که با استفاده از CMS های ایجاد وب سایت برای شما رخ میدهد حالا بماند که بیشترین حملات سایبری و هک های انجام شده بروی وب سایت های وردپرسی بوده است . بطور کلی فعالیت وب سایت با توجه به امکانات CMS است و وب سایت شما محدود میشود .

به عنوان شخصی که سالیانه زیادی در این زمینه فعالیت داشته این را میگویم : استفاده از CMS های تولید وب سایت به شدت برای سازمان شما مضر است و این ضرر را در ابتدا متوجه نمیشوید ، بعدها که احتیاج داشتید که کار خود را گسترش دهید و با دیتاهای بالا سروکار داشتید متوجه کارایی پایین CMS میشوید و یا مشکلاتی برای وب سایت شما بوجود میاید که شخص اجرا کننده CMS قادر به حل آن نیست چون سواد ابتدایی در این کار را ندارد .

ولی طراحی و اجرای وب سایت اختصاصی شاید زمان و هزینه بیشتری را احتیاجج داشته باشد ولی در انتها کیفیت کار بسیار بالاتر است و شما همیشه میتوانید امکانات جدید را به وب سایت خود اضافه کنید .

آموزش خرید بلیط سینما آنلاین با استفاده از asp.netcore

آموزش خرید بلیط سینما آنلاین با استفاده از asp.netcore

انتقال دیتابیس آماده به پروژه

انتقال دیتابیس آماده به پروژه

;