شهروز سمیعی طراح سایت-شهروز سمیعی برنامه نویس سایتشهروز سمیعی طراح سایت-شهروز سمیعی برنامه نویس سایت-سئو سایت
طراحی وب سایت

آموزش طراحی سایت

اول از همه باید بدانید که طراحی سایت با اجرای سایت فرق دارد .طراح سایت کسی است که بخش های مختلف یک وب سایت از صفحه فرود (landing page) تا تمامی بخش ها را با برنامه ای مثل photoshop طراحی میکند .

آموزش طراحی سایت

آموزش طراحی سایت

اول از همه باید بدانید که طراحی سایت با اجرای سایت فرق دارد .طراح سایت کسی است که بخش های مختلف یک وب سایت از صفحه فرود (landing page) تا تمامی بخش ها را با برنامه ای مثل photoshop ، یا برنامه های مخصوص طراحی سایت طراحی میکند و در نهایت این طراحی اجرا نشده است یعنی در قالب اجرایی برای وب سایت نیست .

بعد از طراحی اولیه این طرح میبایست با کدهای html ، css و Bootstrap و کدهای های کمکی javascript ، jquery  اجرا شود و تبدیل به یک قالب زنده و اجرایی شود .

پس شخصی که میخواهد کار طراحی وب سایت را انجام دهد میبایست بر هردوکار مهارت داشته باشد . اگر از برنامه هایی مانند DotNetNuke , Word Press , Joomla و Drupal و یا هر برنامه ایی که به عنوان cms های اجرای وب سایت هستند استفاده میکنید شما طراح سایت نیستید . چون شما فقط یک قالب آماده را خریداری میکنید و آنرا در cms های آماده اجرا میکنید . استفاده از این برنامه ها شما را طراح سایت نمیکند شما اپراتور سایت هستید .

البته این سئوال مطرح میشود که چرا باید چرخ را مجدد اختراع کرد . برای درک بهتر این مسئله مقالات زیر را مطالعه کنید :

آیا استفاده از CMS های ایجاد وب سایت برای سازمان من مناسب است ؟

لزوم طراحی و برنامه نویسی وب سایت اختصاصی

برای اینکه شما واقعا بدانید در وب سایت شما چه اتفاقی دارد میافتد باید بر کدهای پایه تسلط داشته باشید و هر زمان که لازم بود بتوانید آن خروجی که احتیاج شما است در کد ایجاد کنید و یا بتوانید با تگ گذاری درست سئو سایت خود را ارتقا دهید .

حال شما با دانستن این قسمت به یک طراح UI و UX تبدیل میشوید و توانایی این را دارید رابط کاربری را طراحی کنید و همچنین به مرور زمان با بدست آوردن تجربه کاربری میتوانید المان های یک وب سایت را در جاهای مناسب خود قرار دهید تا کاربر بتواند به راحتی به نتیجه مورد نظر خود برسد .

 

آیا با asp.net core میتوان طراحی وب سایت انجام داد؟

آیا با asp.net core میتوان طراحی وب سایت انجام داد؟

;