شهروز سمیعی طراح سایت-شهروز سمیعی برنامه نویس سایتشهروز سمیعی طراح سایت-شهروز سمیعی برنامه نویس سایت-سئو سایت
برنامه نویسی

مزایای استفاده از asp.net core

اگر شما جز اون افرادی هستید که پایه کاری خودتون رو بر وب سایت ایجاد کرده اید بهتر است از پلتفورم های جدید و بروز استفاده کنید و از cms های تولید وب سایت مانند وردپرس استفاده نکنید .

مزایای استفاده از asp.net core

مزایای استفاده از asp.net core

اگر شما جز اون افرادی هستید که پایه کاری خودتون رو بر وب سایت ایجاد کرده اید بهتر است از پلتفورم های جدید و بروز استفاده کنید و از cms های تولید وب سایت مانند وردپرس استفاده نکنید .

تمرکز asp.net core روی کارایی است و سریعترین عملکرد را بروی وب اپلیکیشن ها چند سکویی دارد (cross-platform) و سرعت و توسعه پذیری بسیار بالایی دارد . سرعت در وب سایت های netcore بسیار بالا است یعنی وب سایت با دیتاهای بالا و request های زیاد بسیار با سرعت و دقت ایجاد میشود و سرعت بالایی در ایجاد connection ها و حذف connection بعد از استفاده بین برنامه و دیتابیس وجود دارد و این مزیت بخاطر توانایی اجرای معماریهای خوب در این تکنولوژی است .

معماری کلی که همه با آن کار میکنند mvc است (mode - view - control) . حال شما با استفاده از تکنولوژی dependency injection یا همان تزریق وابسته که در netcore بسیار استفاده میشود میتوانید وب سایت هایی با معماری تمیز ایجاد کنید که این معماری تمیز باعث میشود سرعت و توسعه پذیری بسیار زیاد تر باشد .

در برنامه نویسی شما میتوانید از الگو mvc استفاده کنید ولی میتوانید چندیدن project در یک وب سایت ایجاد کنید . یعنی یک class library برای لایه دیتابیس خود ایجاد کنید و یک class library برای کلاس هایی که در کل برنامه از آنها استفاده میکنید ایجاد کنید و از همه مهمترین بخشی برای interface ها که تمامی رویدادهای وب سایت مانند Insert , Update , Delete ها با روشهای مختلف در آنها قرار میگیرد و هرکجای برنامه که آنها احتیاج داشتید با تزریق وابستگی به برنامه از آنها استفاده کنید .

این تکنیک از تکرار کدها جلوگیری میکند . فرض کنید در یک controller شما میتوانید برای یک action ، نمایش دادن رکوردها از داخل دیتابیس یک سری کد بزنید . حال در جای دیگری از برنامه نیز نیاز همان action مجدد اتفاق بیافتد و شما مجدد کدها را تکرار میکنید . این روش کدنویسی ، کدنویسی کثیف است حال شما میتوانید در Interface ها یکبار این عملیات را بنویسید و هر کجای برنامه که به آن احتیاج داشتید آنرا صدا بزنید و این کار باعث میشود توسعه کار در آینده بسیار آسانتر باشد و فهم کدها برای developer بعدی نیز آسانتر است .

در asp.net core شما میتوانید از razor page ها استفاده کنید که کسانی که در گذشته به webform علاقه داشتند میتوانند درک بهتری از razor page ها داشته باشند ولی با این تفاوت که سرعت بسیار بالاتر است و page ها بسیار سبک تر است .

در وب سایت ها استفاده از jquery و ajax برای اجرای وب سایت در یک صفحه بسیار مرسوم شده است . یعنی در حالت عادی با فشردن یک دکمه بروی صفحه Request به server منتقل میشود و در جواب کل page مجدد لود میشود . استفاده از jquery و ajax این امکان را به شما میدهد که اصطلاحا وب سایت های تک صفحه ای داشته باشید یعنی بخشی از سایت که احتیاج دارد به سمت سرور برود ، مورد پردازش قرار گیرد و کل صفحه مجدد لود نشود و سرعت بسیار بالاتر میرود .

اگر میخواهید api هایی داشته باشید که در پلتفرفهای مختلف کار کند بهترین انتخاب asp.net core است .

در asp.net core شما هر بسته ایی را که احتیاج داشته باشید از طریق Nuget آنرا نصب میکنید . یعنی ابتدا کار وب سایت هیچ پکیجی ندارد وخام است و شما نسبت به احتیاج خود پکیج های مورد نظر خود را نصب میکنید . برخلاف cms هایی مانند وردپرس که از ابتدا پکیج هایی در سایت نصب است و developer تمامی افزونه هایی را که شاید در آینده به آن احتیاج داشته باشد را نصب میکند و باعث کندی وب سایت اجرا شده با وردپرس میشود در asp.net core هیچ پکیجی نصب نیست و شما نسبت به احتیاج خود آنها را نصب میکنید .

متن باز بودن asp.net core بسیار مهم است و برکارایی آن میافزاید .

در قسمت طراحی وب سایت asp.netcore با bootstrap بسیار هماهنگ است و به صورت پیش فرض در پروژه ها اضافه میشود که خود bootstrap مجموعه ای از کلاسهای از پیش تعریف شده است که کار را بسیار سریع و آسان میکند و از همه مهمتر responsive بودن وب سایت شما را تضمین میکند .

 

بطور کلی استفاده از asp.net core یک آینده نگری در وب سایت شما است که قرار است کسب و کاری را راه اندازی کند . اگر از ابتدا پلتفرم درستی را انتخاب کرده باشید و کدنویسی تمیزی بروی وب سایت شما انجام شده باشد این تضمین وجود دارد که شما احتیاج به تغییر کلی وب سایت ندارید و فقط بحث توسعه کار درمیان است . ولی اگر از cms های اجرا وب سایت استفاده کنید شما فقط خیلی سریع صاحب یک وب سایت شده اید . پس در انتخاب خود دقت کنید .

آموزش خرید بلیط سینما آنلاین با استفاده از asp.netcore

آموزش خرید بلیط سینما آنلاین با استفاده از asp.netcore

انتقال دیتابیس آماده به پروژه

انتقال دیتابیس آماده به پروژه

;